reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Samuel Mitický

Samuel Mitický

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

A po rokoch raz prisla chvila, ked som sa rozhodol zacat zit. Nie snivat svoje sny, ale prezivat ich naozaj. Hnany laskou, priatelmi, vierou a nadejou, ze to s tym nasim svetom nie je az take zle ako to vypada...a ze predsa len ten nas zivot stoji zato zit... Zoznam autorových rubrík:  chlapec, v ktorom básnik driemSúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Ja aspoň viem, kde ťa mám

Samuel Mitický

Ja aspoň viem, kde ťa mám

Nie je tomu tak dávno, bola si takmer, ako všetky ostatné, spolu sme prežívali naše chvíle, tie krajšie, i tie menej pekné, spolu sme sa tešili z malých radosti a smútili sme po prehrách a sklamaniach, snažili sme sa prežívať a snívať aspoň v noci, nepotrebovali sme meniť svet, stačilo nám iba mať svoju zónu luxusu a vďaka médiám a iným hlúpym vplyvom sme boli zo všadiaľ uisťovaní, že aj tak nám je lepšie akoby sme si zaslúžili.

  • 17. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
UPC viac, ako tri písmená

Samuel Mitický

UPC viac, ako tri písmená

Univerzitné pastoračné centrum, pojem pre niekoho známy , pre mnohých menej známy a pre ostatných predstava, pár, možno nudných ľudí zahĺbených nonstop v modlitbe. Pri predstave koľko je ľudí, koľko je nás takých, čo v živote cítia, že niečo im chýba. Niečo, čo nevedia pomenovať, hľadajú to, kde sa dá, na diskotékach, v obchodných centrách, v partiách ponúkajúcich falošné priateľstvá, no stále to nenachádzajú. Koľký z týchto ľudí po čase zistia, že i keď majú možno všetko, chýba im len niečo malé, nejaká neznáma ingrediencia , koľký skončia vyhorení ako fakľa už v mladom veku a pritom všetko, čo hľadajú majú na dosah ruky. Skúsme nazrieť za oponu, na UPC z druhej strany.

  • 25. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Tringelt väčší ako peniaze

Samuel Mitický

Tringelt väčší ako peniaze

Ako čašník pracujem od skončenia školy, čo už bude takmer desať rokov. Nezachraňujeme ľudské životy, nechránime ich ani nič podobné, ako to robia pracovníci, ktorých prácu si ja vážim o veľa veľa viac, je to jedna z tých prác, ktorú dokáže robiť takmer každý, je však otázkou, kto ju dokáže robiť akým štýlom, ale to by už bola téma na ďalší blog. Všade kde som ja osobne pracoval, som sa snažil dať tejto práci úroveň, povýšiť ju vyššie, tak aby bol hosť nadšený a ja spokojný sám so sebou.

  • 19. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Láska a hory, a nie o tom ako láska hory prenáša

Samuel Mitický

Láska a hory, a nie o tom ako láska hory prenáša

Ďalšie voľno a predo mnou ďalší veľký sen. Dnes bolo v pláne zdolať v poradí pätnásty alpský vrch, vrch Preber, ktorý sa týči 2740 metrov nad morom, čo by znamenalo prekonanie môjho maxima (2711m Weiseck). Výškové prevýšenie bolo niečo okolo1300 metrov, čo však už je celkom pekné číslo. Ja viem, je mi to jasné, že tá výška stále nie je bohviečo, žiaden Mount Blanc to stále nie je, ale myslím si, že na človeka, ktorý sa do hôr zamiloval presne pred rokom, je tá výška celkom fajn.

  • 19. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Putovanie v hmle

Samuel Mitický

Putovanie v hmle

Mám rád stredy, lebo vtedy vždy príde voľno. Dnes nie pravé najvľúdnejší čas na túru, ale i tak som čakal, kedy sa moje lepšie a aktívne ja ozve. Nesklamalo, prinútilo ma zbaliť si batoh a vystúpiť opäť do kopcov.

  • 12. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Vážený pán premiér

Samuel Mitický

Vážený pán premiér

Fuj, čo to kecám, že vážený. Tak ešte raz. Pan Fico, vraj ideme do toho, ideme do toho s Poľskom. No hneď po tejto vete, a potom ako som si uvedomil, že tým ideme, myslíte všetkých nás, slovákov, prestalo mi to pripadať vtipné. Ak dovolíte ja do toho teda nejdem, a dovolím si tvrdiť, že ani väčšina normálne zmýšľajúcich slovákov do toho nepôjde a tým duplom nie s vami a s tou vašou...hm..perepuťou. Som proti tomu, aby bol čo i len cent z peňazí, ktoré platím, teda musím platiť a ani neviem či môžem napísať nášmu štátu, pretože, čím ďalej, tým viac sa mi zdá, že ten štát už nejak nám občanom prestáva patriť, bol použitý na čokoľvek týkajúce sa tejto olympiády.

  • 25. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Zahoď masku

Samuel Mitický

Zahoď masku

Každý niekoho hľadáme, ona jeho, on ju, ja teba. Snažíme sa jeden druhému zapačiť a nahadzujeme si masku dokonalosti, pričom zabúdame, že to najlepšie čo máme je práve pod tou nasadenou maskou a tak berieme tomu druhému možnosť vidieť našu jedinečnosť, originalitu a geniálnosť, zapadáme do sivého priemeru, ktorý sa postupne stáva akýmsi kultom.

  • 17. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Človek nikdy nevie

Samuel Mitický

Človek nikdy nevie

A celý svet sa má dôvod radovať, avizovaný koniec sveta, ktorý sa nas priamo, či skôr nepriamo všetkých dotkol, nakoniec ako sa zdá upustil od svojích plánov a uštedril nám milosť.

  • 22. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Dúfam, že ten začiatok sveta niekedy po zajtrajšku nastane...

Samuel Mitický

Dúfam, že ten začiatok sveta niekedy po zajtrajšku nastane...

Ak by mal zajtra naozaj nastať koniec sveta, ešte dnes sa pôjdem poslednýkrát poprechádzať tu, popod tieto nádherné vrchy. Privriem oči a budem spomínať, spomínať ako som na každom z nich nedávno stál. Opäť raz naplno precítim tie pocity, ktoré som tam hore prežíval. Smel som sa cítiť ako hrdina, ale vždy som bol taký unavený, že som sa cítil ako najväčší slaboch. S rešpektom som pozeral dolu a pripadal som si neskutočne malinký a presne tak to malo byť. Pri každom výstupe som akoby vstúpil do iného sveta, do takého, kde zistíš, že sa zbytočne trápime vecami, na ktorých naozaj až tak nezáleží, a tie, na ktorých naozaj záleží si nechávame ujsť. Do sveta, ktorý ma naučil viac ako mnoho iných ľudí, či učiteľov a ja som sa vždy vrátil nabitý množstvom čistej energie a úžasných myšlienok, že som z nich čerpal ešte kopec ďalších dní. A toto mi nik nevezme, ani ty a už vôbec nie nejaký koniec sveta.

  • 20. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Poď so mnou

Samuel Mitický

Poď so mnou

Poď so mnou, pozývam Ťa von. Dnes nezapínaj telku, tie trápne reality show Ťa o živote nič nenaučia. Ja sa aspoň pokúsim, ak chceš. Budem sa snažiť, aby si sa dnes cítila ako princezná, a ty mi na oplátku dáš možnosť stať sa gentlemanom.

  • 20. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 696x
  • 0
reklama
Santiago de Compostela..Moje zhrnutie

Samuel Mitický

Santiago de Compostela..Moje zhrnutie

Ako náhle som sa dozvedel, že takáto cesta, takáto púť naozaj existuje, všetky moje najväčšie cestovateľské sny šli bokom. Pravé táto púť zaváňala aktivitou, dobrodružstvom, magickosťou, prosto niečím, čo očakávam od svojho života.

  • 27. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 7/7 Koniec sveta

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 7/7 Koniec sveta

Dávame si budík na 7,00, vstávame však až po 8mej. Je zaujímavé spať v krásnej budove podobnej zámku, kde je hádam 15 miestností, v každej zo 50 postelí a niekoľko sto ľudí, nie sú tam žiadne problémy, všetci sú šťastní, spokojní a láskaví.

  • 26. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 6/7 Sama cesta bola cieľom

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 6/7 Sama cesta bola cieľom

Posledný deň putovania, cítim emócie, ak sa nič zlé nestane už o pár hodín uskutočníme svoj sen, Ibaže tento krát nebudem snívať, budem tam, naozaj tam budem, na konci svojej púte. Zo Siquera do Santiaga nás čaká posledných 16,5 kilometra.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 5/7 Medzinárodný tím

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 5/7 Medzinárodný tím

Ráno sa prebúdzam s dobrým pocitom, že konečne nebudem putovať sám. Hoci nás čaká po včerajšku 30 kilometrov, teším sa. Na cestu sa vydávame o niečo neskôr, ako vždy je šero a dnes nám dokonca aj prší.

  • 23. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 407x
  • 0
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 4/7 Všetko je tak, ako má byť

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 4/7 Všetko je tak, ako má byť

Budím sa opäť do tmavého rána, dnes ma čaká ťažšia cesta ako prvé dni, o 8,00 vyrážam na cestu. Ako obvykle, prvých ľudí stretávam až po hodine chôdze o 9,00. Dnes volím asi iba 23 kilometrový terén kvôli neustálemu stúpaniu.

  • 22. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 3/7 Dnes iba pár kilometrov

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 3/7 Dnes iba pár kilometrov

Po prvej noci v Alberque v Nede sa zobúdzam okolo siedmej. Dnes ma čaká cesta cez Fene – Cabanas - Pontedeume až do Miňo, iba okolo 23 kilometrov. Vyrážam až okolo ôsmej, všade je šero, slnko tu vychádza niečo po deviatej.

  • 21. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 2/7 Štartujeme

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 2/7 Štartujeme

Užívam si, som kúsok od štartu môjho sna, ale ešte som ani poriadne nevystúpil v A Coruni a hneď ma čaká prvý úder od Camina. Včera som sa smial, že som sa nestratil v Madride, no dnes som sa stratil v podstatne menšej A Coruni. Kto by to bol čakal, že sa dá v takom meste nabehať aj zo desať kilometrov. Prichádzam na prvú vec, pokora, Samo pokora, nezabúdaj...

  • 21. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pozývam Vás na výlet za mojím snom 1/7

Samuel Mitický

Pozývam Vás na výlet za mojím snom 1/7

Najskôr to bol iba sen, ďalší zo snov, ktoré vo mne vyvolávajú zimomriavky a práve tie sny si ja chcem plniť. Vlastne ja som z tých bláznov, čo si chcú plniť všetky sny. Stačilo malo, vyčkať na dovolenku. Dovolenka nenechala na seba dlho čakať a prišla. Došiel rad na mňa, idem do toho? I keď sám v cudzom svete, bez znalosti jazyka...Samozrejme, idem, život je jedno veľké dobrodružstvo a sny sú na to, aby sa plnili...Tak Vás teraz pozývam, prejsť sa so mnou kúsok po Španielsku...

  • 19. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu