reklama

Tringelt väčší ako peniaze

Ako čašník pracujem od skončenia školy, čo už bude takmer desať rokov. Nezachraňujeme ľudské životy, nechránime ich ani nič podobné, ako to robia pracovníci, ktorých prácu si ja vážim o veľa veľa viac, je to jedna z tých prác, ktorú dokáže robiť takmer každý, je však otázkou, kto ju dokáže robiť akým štýlom, ale to by už bola téma na ďalší blog. Všade kde som ja osobne pracoval, som sa snažil dať tejto práci úroveň, povýšiť ju vyššie, tak aby bol hosť nadšený a ja spokojný sám so sebou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Obsluhoval som hostí slávnych i tých, ktorých niknepozná, milých i nevľúdnych, vtipných i mrzutých, tých, ktorí sahrali na niečo, čo nikdy nebudú i takých, čo boli sami sebou, takých, čochceli čašníka zotrieť a odchádzali sklamaní, i takých, čoprichádzali sklamaní a odchádzali usmiati, chudobných, ktorí boli vďačníza všetko i bohatých, ktorí vedeli byť nevďační. Videl som, ako mužidokážu zabúdať, čo majú doma, i dievčatá, ktoré strácali hrdosť. Zistilsom, že obyčajný úsmev robí zázraky, že každé príjemné slovo pootvára dvere doďalších komnát a že troška záujmu poteší mnohých ľudí viac ako tonajkvalitnejšie jedlo. Boli ľudia, ktorí nenechali ani cent a boli i takí,ktorí nechali 50 eur, boli ľudia, ktorí zaplatili tringelt krásnymi slovami,ktoré hriali pri duši a ten úžasný pocit sa prinavráti vždy, keď sa tenčlovek opäť objaví pred vami. Samozrejme som vďačný za každé euro, ktoré od akéhokoľvekhosťa dostanem, smiem si za ne kúpiť krásne veci, ale tam to končí. U mňa jevšak na vrchole tringelt na ktorý si spomínam i po ôsmych rokoch a stálemám rovnako intenzívne pocity ako v daný moment. Pretože ak obsluhujetepár dní malého človiečika, a nechcem písať, že postihnutého, pretožepostihnutý je u mňa človek chorý na lásku, ale prosto iného človiečika akosme my ostatní, dokonca tvrdím, že lepšieho a on i keď takmer nechodía nerozpráva pri odchode príde za vami, objíme vás a povie to najúprimnejšieďakujem, aké som kedy počul, vtedy telom prebehnú zimomriavky a vy ste siistý, že svoju prácu robíte dobre. Toto bolo doposiaľ najvyššie ohodnoteniemojej práce, väčšie ako ten najväčší tringelt. Preto môj drahý malý priateľ, jati ďakujem, ďakujem ti, že si mi dal taký obrovsky tringelt, taký, ktorý ma strašneveľa naučil a prinútil ma vážiť si tie ozajstné hodnoty, ktoré peniazminekúpime ako vidíš, nezabúdam nato ani po rokoch...Ďakujem ti

Samuel Mitický

Samuel Mitický

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

A po rokoch raz prisla chvila, ked som sa rozhodol zacat zit. Nie snivat svoje sny, ale prezivat ich naozaj. Hnany laskou, priatelmi, vierou a nadejou, ze to s tym nasim svetom nie je az take zle ako to vypada...a ze predsa len ten nas zivot stoji zato zit... Zoznam autorových rubrík:  chlapec, v ktorom básnik driemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu